سلامت

0 تا 100 تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری

تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری چگونه است؟

اگر بخواهیم از تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری صحبت کنیم باید بگوییم که ورزش صبحگاهی  شرایط مناسبی را برای بدن ایجاد می کند تا چربی ها را به جای کربوهیدرات ها بسوزاند. منظور ما از کربوهیدرات ها یا گلیکوژن ها، همان منبع اصلی انرژی می باشد  که بدن ما اغلب از آنها استفاده می کند. هنگامی که سطح آنها پایین است ، منبع دوم انرژی فعال می شود یعنی بافت چربی ها

  بگذارید برای بافت چربی یک مثال بزنیم،  فرض کنید بنزین ماشین تان تمام می شود چه اتفاقی در سیستم خودروی تان اتفاق می افتد، بله پاسخ تان درست است. موتور شروع به استفاده از مخزن سوخت اضافی می کند. درست همان کاری که بدن با انجام ورزش صبحگاهی با بافت های چربی انجام می دهد. در طول ورزش  صبحگاهی، بدن همیشه کربوهیدرات ها و چربی ها را می سوزاند. با این حال ، هرچه کربوهیدرات کمتری در اختیار داشته باشد، چربی بیشتری می سوزاند.

0 تا 100 تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری

شروع روز خود با تمرین صبحگاهی می تواند فواید بسیاری نه تنها برای لاغری بلکه بر روی کل سیستم بدنی تان داشته باشد در اصل ویژگی های ذکر شده در زیر بستری مناسب برای لاغری را در شما فراهم می سازد.

  • افزایش جریان گردش خون به واسطه ی ورزش صبحگاهی، به لاغری کمک می کند
  • تعریق صبح زود منجر به چربی سوزی می شود
  • میل به نوشیدن آب بعد از ورزش افزایش می یابد، خوردن آب بیشتر یعنی کاهش وزن بیشتر
  • ورزش صبحگاهی متابولیسم بدن را تسریع می بخشد. یعنی برای کاهش وزن سودمند است.
  • به تنظیم قند خون کمک می کند. هرچه قند خون نرمال تر باشد وزن نیز در حالت ایده آل تری قرار می گیرد.

تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری با شکم خالی

متخصصان زیادی در زمینه ی تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری قبل از خوردن  صبحانه، تحقیق انجام داده اند و در نهایت به نتایج زیر دست یافته اند.

کاهش وزن راحت تر

کسانی که صبح ها قبل از  خوردن صبحانه ورزش می کنند سریعتر وزن اضافی خود را از دست می دهند .این نتیجه مطالعه ای است که توسط دانشگاه بریتانیا انجام شده است. بدین منظور، هشت فرد دارای اضافه وزن پس از آموزش مورد معاینه قرار گرفتند .معلوم شد افرادی که قبل از صبحانه تمرین می کردند، انرژی خود را از ذخایر چربی بدن خود دریافت می کردند و بنابراین به طور فعال چربی سوزی بیشتری را تجربه کردند .کسانی که بعد از صبحانه ورزش می کردند فقط  کالری وعده غذایی که در صبحانه میل کرده اند را از دست داده اند.

انرژی بیشتر برای روز

ورزش صبحگاهی با شکم خالی، ‌انرژی زیادی برای  انجام کارهای روزمره به سیستم بدنی تان می بخشد. دانشگاه بریگهام یانگ در آمریکا در تحقیقی دریافت افرادی که صبح ها ورزش میکنند به طور کلی در طول روز فعال تر هستند.

این مطلب را از دست ندهید
هر آنچه باید درباره ی مواد مورد نیاز بدن در زمان رژیم بدانید

 افزایش تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری

برای افزایش تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری می بایست بیشتر از آنکه تمرینات شدید یا تقویتی انجام دهید، سراغ ورزش های کششی بروید . پس از بیدار شدن، می توانید چند دقیقه برای تنفس بگذارید، یا در حالی که روی تشک دراز کشیده اید، عضلات خود را کمی بکشید. ورزشهای کششی که در صبح میتوانید انجام دهید عبارتنداز :

  • چمباتمه زدن
  • روی یک پا بایستید
  • تخته
  • کبرا (خم شدن پشت دراز کشیده)
  • مجموعه ای از تمرینات “5 تبتی”

 در کنار اینها میتوانید از ورزشهای زیر نیز برای لاغری نهایت استفاده را ببرید.

  • یوگا
  • پیلاتس
  • دویدن یا راه رفتن
  • دوچرخه سواری
  • شنا کردن

 نکته: انجام ورزشهای بسیار سنگین در صبح برای لاغری، برای افرادی که مشکلات گردش خون دارند توصیه نمی شود.

0 تا 100 تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری

تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری با کالری سوزی

تاثیر ورزش صبحگاهی در لاغری با شیوه ی سوزاندن کالری می باشد. در اصل میزان کالری سوزانده شده در طول تمرین بستگی به شکل فعالیت و شدت تلاشی که میکنید دارد . فقط در نیم ساعت می توانید از 90 کالری (کششی) تا 295 کالری (در حال اجرا) بسوزانید .اگر میخواهید بدانید که سایر فعالیتهای بدنی چقدر کالری می سوزانند   به موارد زیر دقت فرمایید

  • تمرینات قدرتی -110 کالری
  • پیاده روی – 140 کالری
  • دوچرخه سواری (سرعت آهسته) – 145 کالری
  • رقص – 165 کالری
  • دوچرخه سواری (سریع) – 195 کالری
  • بازی بسکتبال – 220 کالری
  • ایروبیک – 240 کالری
  • شنای سبک آزاد – 255 کالری

نیم ساعت ورزش یک روز در میان، برای حفظ سرعت متابولیسم و نیز لاغری کافی می باشد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا