سلامت

تجربه ی لاغری با مواد غذایی سالم

لاغری با مواد غذایی سالم چگونه است؟

شاید برایتان عجیب باشد اینکه خوب تغذیه کنید و در عین حال نیز لاغر شوید. بله کاملا واقعیت دارد. شما می توانید لاغری با مواد غذایی سالم را تجربه کنید حتما می پرسید چگونه؟‌ باید بگوییم که گام اول این است که غذاهای فوق لاغری را بشناسید این راهنمای غذایی را به عنوان راهنمای نهایی غذاهایی که همیشه باید در هر وعده غذایی در سفره ی  خود داشته باشید و غذاهایی که باید همیشه در آشپزخانه خود نگهداری کنید، در نظر بگیرید. این غذاهای خوب حاوی مواد مغذی قوی و آنتی اکسیدان های متعددی هستند که می توانند به کاهش وزن ، احساس سیری و سوزاندن انرژی بیشتر کمک کنند. همچنین دارای اثراتی مانند جلوگیری از بیماریهای مختلف یا معکوس کردن علائم پیری است.

لاغری با مواد غذایی سالم

بادام

بادام غذایی است که می تواند به کاهش کلسترول و لاغری شما کمک کند. همچنین منبع عالی چربی های اشباع نشده است. بادام نه تنها کالری کمتری نسبت به سایر انواع آجیل دارد، بلکه سرشار از فیبر و ویتامین E است. بر اساس یک مطالعه، رژیم غذایی کم کالری حاوی بادام نسبت به افرادی که از رژیم مشابهی پیروی می کردند اما رژیم کربوهیدرات بالایی داشتند، وزن بیشتری کاهش دادند.

سیب

سیب به طور طبیعی شامل پکتین است، ماده ای که هضم غذا را کند کرده و احساس سیری ایجاد می کند. مطالعات نشان داده است که خوردن سیب همراه با وعده های غذایی، بر خلاف آب سیب یا سس سیب، دارای اثر سرکوب کننده اشتها طبیعی است و این باعث می شود که بتوانید میزان کلی کالری را بدون احساس گرسنگی در طول وعده های غذایی کاهش دهید. سیب همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C و فیبر است.

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی یکی از سبزیجاتی است که بیشترین فیبر را دارد. یک کنگر فرنگی پخته   شامل 10.3 گرم فیبر است که  حدود نیمی از تامین کننده ی  فیبر روزانه برای زنان است. اگر از کنگر فرنگی به عنوان پیش غذا استفاده می کنید، برای رژیم غذایی موثر است زیرا اشتها را به طور متوسط ​​سرکوب می کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های غیر اشباع تک ، پتاسیم ، منیزیم ، اسید فولیک و ویتامین C و E است که با بهبود بینایی ، بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها ارتباط دارد. بر اساس یک مطالعه ، افرادی که به طور مرتب آووکادو مصرف می کنند وزن خود را کاهش می دهند در حالی که سایز کمر خود را نیز کاهش می دهند. مطالعه دیگری نشان داد زنانی که نصف آووکادو را در وعده ناهار مصرف کردند، نسبت به زنانی که این غذا را نخورده بودند میل کمتری به خوردن آن داشتند.

موز

موز به دلیل داشتن پتاسیم بالا شهرت زیادی دارد، اما در واقع منبع مهمی از نشاسته مقاوم است که نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد. موز باعث می شود کبد به حالت چربی سوزی برسد در حالی که بدن به آرامی نشاسته مقاوم را هضم می کند و باعث می شود احساس سیری طولانی تری داشته باشید.

لوبیا سیاه

این بار در شرح لاغری با مواد غذایی سالم نوبت به معرفی لوبیا سیاه می رسد. لوبیا سیاه، یک گروه غذایی است که می تواند به سوزاندن کالری، کاهش چربی شکم و سرکوب اشتها کمک کند. یک فنجان لوبیا سیاه حاوی 15 گرم پروتئین بدون چربی اشباع شده است که معمولاً در سایر منابع پر پروتئین مانند گوشت قرمز یافت می شود. ساده ترین غذا برای تهیه لوبیا برنج سیاه با لوبیا سیاه است.

لاغری با مواد غذایی سالم
لاغری با مواد غذایی سالم

زغال اخته

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است و در هر فنجان حدود 80 کالری و 4 گرم فیبر دارد که به سلامت کل بدن کمک می کند. همچنین منبع خوبی از منگنز است که می تواند متابولیسم شما را تسریع کرده و به شما احساس انرژی دهد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی منبع عالی کلسیم و ترکیبات مهم مبارزه با سرطان است همچنین فیبر بالایی دارد. برای خوردن کلم بروکلی ، بهتر است قبل از خوردن، آن را بخارپز یا سفید کنید. این امر علاوه بر حفظ خواص ضد سرطانی که ممکن است هنگام مایکروویو یا آشپزی از دست بدهد، هضم را نیز  آسان تر می کند.

برنج قهوه ای

این غلات سالم منبع غنی از مواد مغذی گیاهی است که با کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است. برنج قهوه ای همچنین یک غذایی است که  دارای فیبر زیاد نیز می باشد و حاوی 1.7 گرم نشاسته مقاوم در برابر چربی سوزی است، این بدان معناست که سرشار از انرژی است اما هنوز کالری کمی دارد.

کلم

لاغری با مواد غذایی سالم را میتوانید با خوردن کلم تجربه کنید چرا که این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است، اما  در عین حال از کالری کمی نیز برخوردار است. از آنجا که حاوی حدود 22 کالری بر اساس 1 فنجان کلم است، می توان گفت که این یک غذای بسیار کم کالری است. بنابراین، حتی در صورت مصرف زیاد، کلم تأثیر کمی بر افزایش وزن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا