هنر

بیوگرافی مهران مدیری، مردی هزار چهره

خلاصه ای از بیوگرافی مهران مدیری

مجله ی هنر و سرگرمی آبی قصد دارد تا خلاصه ای از بیوگرافی مهران مدیری را شرح دهد. مهران مدیری در سال 1346 شمسی به دنیا آمده است. او دارای دو فرزند با نام های فرهاد و شهرزاد است. او در طول سال های هنری خود به بازیگری، کارگردانی، خوانندگی، تهیه کنندگی، طراحی صحنه، طراحی لباس و مجری گری پرداخته است. زندگی هنری او از سن 16 سالگی آغاز شده و از تئاتر شروع کرده است. وی در سال 1368 وارد رادیو شد و به عنوان گوینده به مدت شش سال برای برنامه ی داستان شب کار می کرد. در سال 1372 به همراه داریوش کاردان برنامه ای طنز برای نوروز ساخت. این اولین برنامه ی طنز او بود. همین برنامه موجب شهرت وی شد. از آن سال به بعد کارهای طنز دیگری از او روی آنتن رفت که عنوان بازیگری یا کارگردانی را به خود اختصاص می داد.

بیوگرافی مهران مدیری
بیوگرافی مهران مدیری

فعالیت های هنری مهران مدیری

فعالیت های هنری که در کارنامه ی مهران مدیری به چشم می خورد همگی از آثاری معروف و جالب توجه هستند. تا جایی که او را به رکورد دار جایزه ی حافظ تبدیل کرده است. رد پای فعالیت های هنری این بازیگر، در همه ی زمینه های تلویزیون، سینما و نمایش خانگی به چشم می خورد. در ادامه قصد داریم تا آثار معروف او را در هر سه بخش مذکور نام ببریم.

از جمله آثار او در تلویزیون می توان به مشت های کوچک، حکایت ها، پندها و اندرزها، نوروز 72، باغ گیلاس، پرواز 57، ساعت خوش، سال خوش، نوروز 74، نوروز 76، جنگ 77، ببخشید شما، پلاک 14، نود شب، طنز 80، دردسر والدین، پاورچین، نقطه چین، جایزه بزرگ، شب های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره، مرد دوهزار چهره، در چشم باد، در حاشیه 1 و 2 و مجموعه ی دورهمی اشاره کرد.

فعالیت های مهران مدیری در حوزه ی نمایش خانگی نیز به سریال های گنج مظفر، بمب خنده، قهوه ی تلخ، قلب یخی، ویلای من، شوخی کردم، عطسه، هیولا، شب نشینی، دراکولا و خاتون مربوط می شود.

بیوگرافی مهران مدیری
بیوگرافی مهران مدیری

هزار چهرگی در بیوگرافی مهران مدیری

با کمی مطالعه، درباره ی بیوگرافی مهران مدیری متوجه می شویم که او مصداق یک مرد هزار چهره است. به گفته ی خودش در زمان های نوجوانی به هر کاری و هر شغلی سری زده است. از کارگری ساده تا شاگردی برای حرف مختلف را امتحان کرده و از هر کدام درآمدی کسب کرده است. درست است که او هم اکنون از شهرت بالایی برخوردار است اما چنین شهرت و ثروتی هرگز اتفاقی به دست نمی آید. پشت صحنه ی یک انسان موفق و هنرمند، یک روح تلاشگر و با پشتکار نهفته است. اگر شاگردی برای حرف مختلف را رسمی بدانیم که همه ی نوجوانان هم دوره ی او تجربه کرده اند اما تلاش های او در زمینه ی هنر شاید کم نظیر باشد.

وی در عرصه ی هنر نیز تمام تلاش خود را کرده و هزار چهره از خود نشان داده است. همان طور که در بالا اشاره شد او در همه ی زمینه های هنری فعالیت داشته است. از بازیگری و کارگردانی گرفته تا مجری گری و حتی خوانندگی. او در همه ی این عرصه ها موفق عمل کرده هر چند که بازیگری و کارگردانی او شهرت بیشتری دارد.

مطالعه در بیوگرافی و زندگی بازیگران تنها محدود به بازی روی صحنه ی آن ها نمی شود بلکه باید بیوگرافی پشت صحنه ی آن ها را مطالعه کرد تا راز شهرت و ثروتمندی آن ها را کشف کنیم. در پشت ثروتی که هم اکنون مهران مدیری در دست دارد، فقر شدیدی مخفی شده که خود آن را بازگو کرده است. وی به زمانی اشاره می کند که نه پولی در دست داشته و نه دیگر روی قرض گرفتن از دیگران را، تا جایی که نتوانسته غذایی برای فرزندش تهیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا