هنر

بیوگرافی جواد عزتی از زمین چمن آغاز شد

خلاصه ای از بیوگرافی جواد عزتی

مجله ی هنر و سرگرمی آبی شما را به مطالعه ی خلاصه ای از بیوگرافی جواد عزتی دعوت می کند. محمد جواد عزتی متولد سال 1360 شمسی می باشد. او در دانشگاه سوره به تحصیل در رشته ی تئاتر پرداخته است. همسر او مه لقا باقری است که در سال 1385 ازدواج کرده اند و هنوز فرزندی ندارند.

جواد عزتی و همسرش از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون هستند که در بسیاری از فیلم ها و سریال ها به همراه هم در فیلم حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته اند. جواد عزتی از سال 1375 وارد صحنه ی تئاتر شد و از سال 1381 کار رسمی خود را در سریال های تلویزیونی آغاز کرد. این آغاز با سریال قصه های شبانه ی سعید آقاخانی انجام شد و با سریال های من یک مستاجرم، کمربندها را ببندیم، باغ مظفر، مرد هزار چهره، سرزمین کهن، چاردیواری سه دونگ سه دونگ، دودکش، دردسرهای عظیم 1 و 2 ادامه پیدا کرد.

جواد عزتی
جواد عزتی
در شبکه ی خانگی نیز در سریال های گنج مظفر، قهوه ی تلخ و زخم کاری ایفای نقش کرده است.

در بخش سینما نیز می توان به آثاری فاخر مانند طلا و مس، کلاشینکف، فرشته ها با هم می آیند، شیار 143، اکسیدان، ماجرای نیمروز، آینه بغل، هزار پا، تنگه ی ابوقریب، لاتاری، پیلوت، جان دار، رد خون، جهان با من برقص، شنای پروانه و خورشید اشاره کرد.

ایفای نقش وی در فیلم های ماجرای نیمروز و رد خون که در ادامه ی هم ساخته شده اند، باعث شد تا او به عنوان نامزد یا برنده ی بسیاری از عناوین مهم جشنواره های فیلم فجر و حافظ گردد. هرچند در سریال دردسر های عظیم و هزارپا نیز خوش درخشید و با نامزدی عناوین فاخری به درخشش خود افزود. او در جشنواره ی چلسی آمریکا، برنده ی عنوان بهترین بازیگر مرد برای فیلم پارادایس شده است.

کشف استعداد ساعد سهیلی که دیگر بازیگر حرفه ای سینما می باشد به عهده ی جواد عزتی بوده است.

چگونه جواد عزتی از زمین چمن شروع کرد؟

بیوگرافی جواد عزتی به گفته ی خودش از زمین چمن آغاز می شود. همان طور که خودش می گوید، سال ها برای رسیدن به این جایگاه در عرصه ی هنر تلاش کرده است. در توصیف تلاش ها و زمانی که صرف کرده می گوید، زمین چمنی در تهران نبوده که وی روی آن اجرا نداشته باشد. در اثر صبر و شکیبایی که در این سال ها به خرج داده است توانسته به چنین جایگاهی از حرفه ی بازیگری دست پیدا کند.

جواد عزتی
جواد عزتی

درباره ی ویژگی های بازیگری وی گفته شده که هرگز برایش تفاوتی ندارد که برای چه کسانی و چه صحنه ای بازی می کند. او حداکثر توان خود را برای هر بازی و صحنه ای به کار می گیرد و نهایت سعی خود را برای به انجام رساندن آن انجام می دهد. ویژگی بسیار بارز دیگری نیز در نقش های او به چشم می خورد. او در طول سال های کاری خود ثابت کرده که می تواند به خوبی از عهده ی نقش های جدی و نقش های طنز برآید. محمد حسین مهدویان، کارگردان معروف عرصه ی سینما درباره ی او می گوید: بازیگری همانند جواد عزتی نمی شناسم که هم در نقش جدی بسیار ایده آل بازی کند و هم در نقش طنز.

شهرت و موفقیت هرگز اتفاقی نیست. کارنامه ی درخشان و کسب عناوین معتبر داخلی و خارجی یک تصادف و خیال نیست. چیزی که در بیوگرافی جواد عزتی و امثال او باید نشان داده شود، تلاش و پشتکار آن ها است. تنها تقلید از ظاهر و طرز لباس پوشیدن و آرایش مو و صورت بازیگران کافی نیست، سعی کنیم تا با تقلید از شیوه ی زندگی و کشف راز شهرت آن ها زندگی خود را تغییر دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا