هر آنچه باید درباره ی تاثیر ویتامین در لاغری بدانید

0 24

تاثیر ویتامین در لاغری چگونه است؟

 اگر بخواهیم از تاثیر ویتامین در لاغری صحبت کنیم باید بگوییم که بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف وجود دارد که  هر کدام از آن مواد  به طریقی متفاوت بر بدن ما تأثیر می گذارد. اینکه کدام یک از آنها را باید استفاده کنیم در درجه اول به این بستگی دارد که می خواهیم به چه اثراتی برسیم. همچنین مهم است که  یک آزمایش کمبود ویتامین و مواد معدنی انجام دهید تا بدانید بدن ما فاقد چه چیزی است. سپس اقدام به کاهش وزن اصولی کنیم در ادامه لیستی از ویتامین های ضروری برای کاهش وزن تهیه کرده ایم برای آشنایی بیشتر با این ویتامین ها همراه مجله ی لاغری آبی باشید.

شناخت ویتامین های تاثیر گذار در لاغری

تاثیر ویتامین در لاغری به دسته ای از ویتامین ها بر می گردد. که سیر کاهش وزن را بهبود می بخشند ویتامین های تاثیر گذار در لاغری شامل موارد زیر می باشد.

تاثیر ویتامین در لاغری

ویتامین C

ویتامین C به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود. در فرآیندهای لیپولیتیک شرکت می کند. به لطف آن، سوزاندن چربی از ناحیه ران ، باسن و شکم می تواند سریعتر باشد. این جزء ضروری رژیم غذایی افرادی است که می خواهند وزن اضافی خود را کاهش دهند. این رابطه در بسیاری از فرایندها دخیل است.

  • تسریع بخشیدن فرآیندهای متابولیسم تیروزین، (یعنی هورمونی که فرآیندهای سوخت و ساز را در بدن تحریک می کند)
  • فعال کردن آهن، که نقش مهمی در کاهش وزن ایفا میکند.
  • تحریک تولید ال کارنیتین ، که به دلیل خاصیت لاغری که دارد مشهور است
  • جلوگیری از جذب گلوکز توسط گیرنده های سلولی

ویتامین B1 ، B6 و B12

اول از همه ، باید به خاطر داشت که ویتامین B توسط بدن ما تولید یا ذخیره نمی شود. این بدان معناست که ما باید دائماً آنها را در غذا یا در قالب مکمل های غذایی مصرف کنیم. ویتامین B برای لاغری اساساً یک پیش نیاز است، زیرا کمبود حتی یکی از آنها می تواند بر متابولیسم تاثیر منفی بگذارد. به نظر می رسد این امر با نتایج  مطالعات زیادی  تایید شده است که نشان می دهند در افراد مبتلا به چاقی، سطح برخی از ویتامین های گروه B همیشه به طور قابل توجهی پایین تر است. بنابراین کمبود آنها می تواند یک عامل خطر برای افزایش وزن در نظر گرفته شود.

ویتامین دی

به گفته متخصصان، ارتباط قوی بین ویتامین D3 و لاغری وجود دارد. افراد چاق معمولاً دارای کمبودهای قابل توجهی هستند که می تواند با عادات بد غذایی نیز مرتبط باشد. علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که با افزایش وزن بدن، تقاضا برای این ویتامین مهم نیز افزایش می یابد. استفاده از ویتامین D3 برای کاهش وزن نیز ممکن است مهم باشد زیرا بدن بدون آن نمی تواند کلسیم را به درستی جذب کند

کمبود طولانی مدت ویتامین D3 برای افزایش وزن مانند یک تهدید بزرگ محسوب می شود. این ماده باعث تولید سروتونین می شود که اشتها و احساس گرسنگی ما را کاهش می دهد. بنابراین اگر مطمئن شویم که بدن ما دارای ویتامین D است ، کاهش وزن راحت تر خواهد بود.

همچنین به نظر می رسد که این ماده ممکن است مانع از تولید سلول های چربی جدید و ذخیره آنها در بدن شود. به دلیل وجود ماده ای مانند ویتامین D3 ، لاغری نیز می تواند از طریق متابولیسم بهتر تسریع شود. این ممکن است به این دلیل باشد که این ویتامین پتانسیل افزایش سطح تستوسترون را دارد.

منیزیم

بسیاری از مردم از منیزیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. به نظر می رسد منیزیم به کنترل سطح قند خون و سطح انسولین تولید شده توسط بدن کمک می کند. شایان ذکر است که انسولین روند چربی سوزی را مهار می کند ، بنابراین سطح بیش از حد زیاد آن باعث می شود کاهش وزن برای ما بسیار مشکل تر شود .

تاثیر ویتامین در لاغری

آهن

یکی دیگر از ویتامین هایی که به کاهش وزن کمک می کند  آهن است. همانطور که تحقیقات نشان می دهد، درمان کمبود آهن می تواند بر وزن بدن و سطح کلسترول بد تاثیر داشته باشد. در افرادی که تحت این آزمایش  قرار گرفتند، می توان کاهش وزن بدن و شاخص توده بدنی و همچنین کاهش سطح کلسترول بد را به نفع کلسترول خوب مشاهده کرد .

امگا 3

 این بار در بررسی   تاثیر ویتامین در لاغری نوبت به  امگا3 می رسد. اسیدهای چرب امگا 3 متعلق به گروهی از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که برای بدن ما بسیار ارزشمند هستند. نتایج  مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 می توانند بر اشتها تاثیر بگذارند و احساس سیری بعد از غذا را طولانی کنند. این مطالعه شامل افراد دارای اضافه وزن بود که احساس سیری آنها تا 2 ساعت بعد از غذا ادامه داشت.