موفقیت

موفقیت در کسب و کار چگونه به وجود می آید؟

اگر می خواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید یا قصد گسترش کسب و کار خود را دارید، حتما باید موارد زیادی را در نظر بگیرد. برای موفقیت در کسب و کار باید به نکات زیادی توجه کنید. اگر می خواهید کارمندان خود را از سه نفر به سیصد نفر افزایش دهید و محیط کار را از 50 متر به 1000 متر برسانید باید بدانید که کار بسیار دشواری در پیش دارید اما چاره ای نیست. باید از یک جایی شروع کرد. تنها با فکر کردن به مشکلات چیزی حل نمی شود. مجله ی موفقیت و سلامت آبی شما در این راه همراهی می کند.

قسمت اول از نکاتی که برای موفقیت در کسب و کار باید به آن ها توجه کرد؟

اگر به دنبال موفقیت در کسب و کار هستید باید زمان زیادی را به آن اختصاص دهید. باید وسواس زیادی به خرج دهید. تا بتوانید لذتی که خود از تجربیات کاریتان می برید به کارمندان و مشتریان نیز منتقل کنید. باید طوری کار کنید که مسیر پیشرفتتان منحصر به فرد باشد. از تمام نکات مهم درس بگیرید اما خودتان آن ها را با روش خودتان اجرا کنید. با تقلید صرف، از کارهای دیگران هرگز موفق نخواهید شد. باید از تجربیات دیگران درس بگیرید و سپس خودتان به مرحله ی اجرا برسانید.

موفقیت در کار,موفقیت شغلی,موفقیت در کار,
موفقیت در کسب و کار

نکته ی دیگری که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مدیریت سختگیرانه است. برای موفقیت در کسب و کار باید بالاترین استانداردها را برای مجموعه ی کاری خودتان در نظر بگیرید. اما نه به این معنا که در ارتباط با کارمندان بسیار خشک و عصا قورت داده برخورد کنید. کاملا برعکس در عین سخت گیری به استانداردها باید روابط صمیمانه و دوستانه ای با کارمندان خود داشته باشید. باید به آن ها مانند اعضای خانواده ی خود اهمیت بدهید.

سعی کنید در محیط کاری، کنترل بیرونی را کاهش داده و کنترل درونی را افزایش دهید. یعنی کارمندان شما به خاطر انگیزه های درونی و خود جوش خودشان، کارشان به نحو احسن انجام دهند نه به خاطر ترس از شما به عنوان مدیر مجموعه. مثلا برای اینکه کارمندانتان منحصرا برای شما کار کنند لازم نیست از آن ها تعهد کتبی بگیرید. بلکه باید محیط کاری آن ها را چنان جذاب و ایمن به لحاظ اجتماعی و اقتصادی بنا کنید که آن ها از صمیم قلب برای شما کار کنند و به شغل دوم فکر نکنند.

نکته ی دیگری که برای موفقیت در کسب و کار باید به آن توجه کنید، بالاترین کیفیت در کنار معقول ترین قیمت است. شاید مهم ترین برگ برنده در رقابت همین موضوع باشد. شما باید بالاترین استاندارد را در کیفیت کاری خود داشته باشید و مناسب ترین قیمت را در نظر بگیرید. فقط کافی است که کمی از حاشیه ی سود خود کم کرده و کمی به نفع مشتری قیمت گذاری کنید. در اینجا خیلی راحت از رقبا سبقت خواهید گرفت. مثلا لازم نیست بلافاصله که قیمت دلار تغییر کرد شما هم قیمت خود را تغییر دهید.

این مطلب را از دست ندهید
خانم پروفسور الن لانگر و توهم کنترل
موفقیت شغلی,موفقیت در کار,موفقیت شغلی,
موفقیت در کسب و کار

قسمت دوم از نکاتی که برای موفقیت در کسب و کار باید به آن ها توجه کرد؟

نظم در مجموعه و احترام به مشتریان را سرلوحه ی کارتان قرار دهید. بسیاری سخت گیرانه به این موضوع بپردازید. نباید حتی یک دقیقه نیز قرار ملاقات و جلسات به تعویق بیفتد. باید به کارمندان خود بیاموزید که هرگز مشتری را حتی یک دقیقه معطل نکنند. این کار بسیار با اهمیت ویژه ای که دارد معمولا نادیده گرفته می شود. حتما برای همه ی شما پیش آمده که برای ساعت 7 نوبت آرایشگاه و یا ویزیت پزشک دارید اما بعد از رسیدن راس ساعت 7 تازه باید یک ساعت دیگر نیز آن جا انتظار بکشید.

باید راه های ارتباطی برای مشتریان در نظر گرفته و آن ها را به مشتریان معرفی کنید تا برای انتقاد و پیشنهاد با شما در تماس باشند. راه هایی مانند ایمیل، شماره تلفن یا سایر راه های ارتباطی.

همواره جلسات مصاحبه برای نیروی کار را داشته باشید. هر نیرویی که به نظرتان دارای تخصص است و از همه مهم تر انگیزه ی کار دارد را استخدام کنید. نیروهایی که انگیزه ی زیاد و وجدان کاری دارند، بهترین کارمندان شما هستند، آن ها را از دست ندهید.

هرگز اجازه ندهید مجموعه ی شما دچار رکود و یکنواختی شود. تداوم جلسات آموزشی، ارزیابی های متوالی، سنجش دقیق عملکرد اعضا را هرگز فراموش نکنید. همواره باید نمودار موفقیت شما رو به صعود باشد. یکنواختی دشمن سرسخت کسب و کار است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا