موفقیت

موفقیت در تربیت دختران چگونه امکان پذیر است

موفقیت در تربیت دختران و پسران

برای آن که بتوانیم جامعه ای موفق داشته باشیم، باید فرزندانی موفق به جامعه تحویل دهیم. اما این امر چگونه امکان پذیر است؟ تا زمانی که با کلیشه های جنسیتی به فرزندان خود نگاه کنیم و دختران خود را با پسرانمان در خانواده ی خود یکسان نپنداریم، این موفقیت حاصل نمی شود. موفقیت در تربیت دختران و پسران ما نیازمند رعایت نکات و مسائلی است که آن ها را برای ادامه ی حیات در جامعه ی بزرگ جهانی آماده سازد.

زمانی که والدین صاحب فرزند می شوند باید دقت کنند که وظیفه ی بزرگی به عهده ی آن ها می باشد. هرگز در تربیت فرزند خود نباید از جنسیت او برای تحسین و تنبیهش استفاده کنند. دختران و پسران هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند. هر دوی آن ها باید از حقوقی یکسان در خانواده برخوردار باشند و زمان یکسانی برای تربیت آن ها در نظر گرفته شود. دختران نیمی از جامعه هستند. با موفقیت در تربیت دختران، نیمی از هدف موفقیت جامعه تحقق می یابد.

موفقیت در تربیت دختران
موفقیت در تربیت دختران

نقش پدران و مادران در تربیت دختران و پسران

زمانی که فرزندی در خانواده ای متولد می شود به پدر و مادر نیاز دارد. هیچ تفاوتی ندارد که کودک دختر باشد یا پسر. هر دوی آن ها به پدر و مادر نیاز دارند. مشکل بزرگی که تمام پدران دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند، تامین هزینه های مالی خانواده است. اما تامین هزینه ها برای تربیت فرزندان شما کافی نیست. بچه ها تنها به رفع نیازهای مادی خود نیاز ندارند. آن ها نیاز دارند تا با پدر خود زمانی را گذرانده و به بازی و صحبت بپردازند. لطفا این نعمت را از آن ها دریغ نکنید. فرزندان شما به وجود ارزشمندتان در کنارشان نیاز دارند. این نکته را هرگز فراموش نکنید.

چرا موفقیت در تربیت دختران مهم است؟

در اینجا لازم است که باز هم تکرار کنیم که دختران با پسران برای والدین هیچ تفاوتی ندارند. اصلا قرار نیست پسران را کنار گذاشته و فقط به دختران بپردازیم. اما مشکلات اجتماعی که در اطراف ما در حال بروز هستند و فرهنگی که به ما آموزش نداده که چگونه با دختران برخورد کنیم و چه چیزهایی را به آن ها بیاموزیم ما را بر آن می دارد تا برای تربیت صحیح دختران خود بیشتر تلاش کنیم و اطلاعات بیشتری به دست آوریم. مجله ی موفقیت و سلامت آبی لازم می داند تا شما را با نکاتی که کمتر کسی به آن توجه می کند، آشنا کند.

نکاتی برای موفقیت در تربیت دختران

به دختران خود بیاموزید که قوی و مستقل باشند. یکی از نکاتی که شما را برای موفقیت در تربیت دختران خود یاری می کند، همین جمله است. به آن ها بیاموزید که تنها خودشان هستند که پله های ترقی خود را می سازند. هرگز قرار نیست کسی از راه رسیده و آن ها را از پله های موفقیت بالا ببرد. از کودکی به آن ها بیاموزید که مهارت و حرفه ای را آموزش دیده و از آن کسب درآمد کنند. درست است که کاریابی و پیدا کردن شغل ایمن و مناسب در جامعه، کار سختی است اما روش های پیدا کردن شغل معتبر و ایمن را نیز به آن ها بیاموزید. تا جایی که بتوانند کاملا مستقل، مخارج زندگی خود را تامین کنند.

موفقیت در تربیت دختران
موفقیت در تربیت دختران

یکی دیگر از نکاتی که در موفقیت در تربیت دختران موثر است این است که مفهوم صحیح یک دختر موفق را به آن ها بیاموزید. یک دختر موفق، دختری نیست که ظاهری زیبا و بی عیب و نقص داشته باشد. بلکه یک دختر موفق کسی است که بتواند ظاهر طبیعی خود را دوست داشته باشد و در عین حال از اعتماد به نفس هم برخوردار باشد. بدین منظور از کودکی او را با کتاب هایی آشنا کنید که به جای یک دختر قهرمان زیبا یک دختر قهرمان پرتلاش را به او معرفی کند. در سنین بالاتر نیز به او آموزش دهید که دنیای مجازی پر از ظواهر فریب دهنده است. تمام زیبایی های ظاهری که در عکس ها و فیلم ها مشاهده می شود با انواع گریم و فیلتر ساخته می شوند و طبیعت جسمانی افراد چیز دیگری است.

برای موفقیت در تربیت دختران و پسران خود به رعایت نکات زیادی نیاز داریم، اما این موارد از مهم ترین نکاتی است که در زندگی امروزی فرزندان ما به آن ها نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا