سلامت

معرفی روش هایی برای افزایش اشتها

در این مقاله از مجله سلامت آبی می خواهیم درباره ی روش های افزایش اشتها صحبت کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

افزایش اشتها مناسب چه افرادی می باشد

زمانی فرد دچار کاهش اشتها می شود که میلی به خوردن غذا نداشته باشد. مشکلات فیزیکی و بیماری از دلایلی هستند که باعث می شوند فرد دچار کاهش اشتها و کاهش وزن شود. اگر این مشکل به مدت طولانی ادامه داشته باشد باعث می شود که فرد دچار سوء تغذیه شود. افرادی هستند که از لاغری خود رنج می برند و برای درمان این مشکل باید به پزشک تغذیه مراجعه کنند. پزشک رژیم غذایی مناسبی به آن ها می دهد و اگر بر اساس آن رژیم پیش بروند. به مرور اشتهای آن ها افزایش پیدا می کند و در آخر به وزن ایده آل خود می رسند. در ادامه برخی روش های کاربردی برای افزایش اشتها به شما عزیزان معرفی می کنیم.

معرفی روش هایی برای افزایش اشتها

مصرف مواد مغذی 

به افرادی که از کاهش اشتها رنج می برند توصیه می شود که از مواد غذایی که ارزش کمی از نظر مواد تغذیه ای دارند مانند شکلات، کیک، چیپس، آبنبات و غیره مصرف نکنند. این مواد غذایی بر خلاف اینکه مزه ی خوبی دارند بسیار پر کالری می باشند. در کنار کالری زیادی که دارند از ارزش غذایی مفیدی برخوردار نیستند. بنابراین انتخاب خوبی برای افزایش وزن به شمار نمی روند. مصرف کالری زیاد برای افزایش وزن روش بسیار خوبی می باشد اما مصرف غذاهایی که علاوه بر کالری زیاد از ارزش غذایی بالا و مواد مغذی  برخوردار هستند. مواد مغذی  شامل پروتئین، امگا 3، ویتامین و مواد معدنی می باشد.

میل کردن غذا در ساعات مشخص

برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید تا آن ها را در ساعتی مشخص میل کنید. این کار علاوه بر اینکه به شما کمک می کند یک برنامه منظم برای وعده های غذایی خود داشته باشد موجب افزایش اشتها و دریافت کالری و مواد مغذی  به مقدار کافی می شود.

اهمیت صبحانه در افزایش اشتها

یکی از راه هایی که در افزایش وزن به شما کمک می کند میل کردن صبحانه به صورت منظم می باشد. طبق تحقیقاتی که در این باره انجام شده است میل نکردن صبحانه موجب کاهش اشتها در طول روز می شود و به مرور زمان باعث کم شدن وزن می شود بنابراین برای افزایش وزن خوردن صبحانه بسیار مهم می باشد.

معرفی روش هایی برای افزایش اشتها

مصرف غذاهایی که دارای فیبر بسیار کمی می باشند

مصرف غذاهایی که دارای فیبر زیاد هستند باعث می شود شما احساس سیری بیشتری کنید و مصرف این غذاها به مرور زمان موجب کاهش میل شما به غذا می شود. مصرف این مواد غذایی مناسب افرادی می باشد که به دنبال لاغری و کم کردن وزن خود هستند. مصرف غذاهایی که دارای فیبر کمی هستند مشکلی ندارد اما بهتر است خیل کم از این نوع غذا های استفاده کنید زیرا فیبر سرعت هضم غذا را کاهش می دهد و به همین علت فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند. بنابراین اگر به دنبال افزایش وزن هستند بهتر است مصرف فیبر خود را کنترل کنید. داشتن یک رژیم غذایی که فیبر کمی دارد باعث می شود شما در طول روز کمتر احساس سیری کنید و این احساس سیری کمتر موجب می شود شما در طول روز غذای بیشتری میل کنید و بعد از یک دوره این کار باعث افزایش اشتهای شما می شود.

این مطلب را از دست ندهید
هر آنچه باید درباره ی ورزش و کبد چرب بدانید

مصرف نوشیدنی هایی که کالری دارند.

مصرف نوشیدنی هایی که کالری زیادی دارند یکی از روش های افزایش وزن می باشد. زیرا مصرف این نوشیدنی ها باعث می شود افرادی که بی اشتها هستند انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند. اسموتی، شیک و آبمیوه ها نمونه هایی از نوشیدنی های پرکالری می باشند که در طول روز می توانید از آن ها استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا