سلامت

غذای سالم چه فوایدی برای بدن دارد

در این مقاله از مجله سلامت آبی می خواهیم به بررسی غذای سالم و مزایای آن برای بدن بپردازیم.

غذای سالم

غذای سالم به این معنا نیست که از مصرف غذا های مورد علاقه خود پرهیز کنید تا لاغر بمانید. بلکه تغذیه درست به این معناست که از خوردن آن انرژی زیادی به دست آورید و مصرف آن برای بدن شما مفید واقع شود. غذای سالم به این منظور نیست که شما فقط رژیم غذایی داشته باشید بلکه یک نوع از زندگی است که هر فردی در هر سن و سالی می تواند از آن استقبال کند.

غذای سلامت,غذای سلامت,غذای سلامت,
غذای سالم

معرفی تغذیه صحیح

برای غذای سالم باید به سراغ موادی برویم که مفید واقع شده اند. ما در این مقاله قصد داریم مواد خوراکی که فاقد مواد شیمیایی هستند را به شما معرفی کنیم. سبزیجات میوه غلات انواع پروتئین و چربی های سالم نمونه هایی از این مواد هستند که برای داشتن یک تغذیه سالم می توانید از آن ها استفاده کنید. چربی های ناسالم نمک شکر و افزودنی ها نمونه هابی از مواد فرآوری شده هستند و استفاده از آن ها برای بدن شما مضر است. اگر شما موارد ذکر شده را رعایت کنید به مرور زمان به تناسب اندام می رسید و یک زندگی سالم را تجربه می کنید.

فواید غذای سالم

غذای سالم دارای فواید بسیاری برای بدن شما است. که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم. تغذیه صحیح دارای کالری کمی می باشد. غذای سالم دارای ویتامین پروتئین مواد معدنی و فیبر است و همچنین با مصرف این مواد سیستم ایمنی بدن شما قوی می شود. کارکرد سیستم گوارشی شما را بهتر می کند و باعث سلامت پوست مو و ناخن شما می شود. کاهش وزن آرامش ذهن کاهش استرس و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از دیگر فواید مصرف این مواد هستند.

حذف مواد قندی برای داشتن تغذیه ای مناسب

استفاده از مواد قندی به مقدار زیاد باعث بروز مشکلات زیادی برای شما می شود. چاقی و مشکلات قلبی نمونه هایی از مشکلاتی هستند که با مصرف مواد قندی برای بدن شما پیش می آید. در مواقعی ممکن است که قند خون شما پایین بیاید و مجبور به خوردن مواد غذایی شیرین باشید. در چنین موقعیتی  بهتر است از مواد غذایی سالم که دارای قند طبیعی هستند استفاده کنید. خرما و ماست از موادی هستند که دارای قند طبیعی می باشند.

مصرف سبزیجات برای داشتن برنامه غذایی مناسب

از سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند مانند کلم اسفناج و بروکلی می توانید در وعده های غذایی خود استفاده کنید. از این سبزیجات می توانید در سالاد املت و یا اسموتی که نوعی نوشیدنی است استفاده کنید. سبزیجاتی که دارای رنگ تیره تری هستند انواع ویتامین مواد معدنی و آنتی اکسیدان در آن ها وجود دارد. مصرف این نوع سبزیجات باعث سلامت بدن شما می شود.

این مطلب را از دست ندهید
تحقق رویای لاغری بعد از زایمان
غذای سلامت,غذای سلامت,غذای سلامت,
غذای سالم

حذف غذا های رژیمی

افرادی که به دنبال لاغری و یا به عبارت دیگر کاهش وزن هستند اکثرا غذا های رژیمی مصرف می کنند. نوشابه و دسر های رژیمی و غیره نمونه هایی از این غذا های رژیمی هستند. این مواد دارای شیرین کننده های مصنوعی و نگهدارنده هستند و مصرف این نوع مواد به شما توصیه نمی شود.

خط زدن کربوهیدرات های تصفیه شده

 برای داشتن غذای سالم بهتر است موادی که کربوهیدرات موجود در آن ها تصفیه شده است را از لیست غذایی خود حذف کنید. برنج سفید نان پاستا نمونه هایی از این نوع مواد هستند که کربوهیدرات های موجود در آن ها تصفیه شده است و این مواد ویتامین مواد معدنی و فیبر خود را از دست داده اند. فقط از این مواد می توان به عنوان جذب کالری محض استفاده کرد. افزایش وزن بیماری های قلبی و دیابت از مضرات استفاده از کربوهیدرات های تصفیه شده است بنابراین باید مصرف آن ها را کنترل کرد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا