سلامت

شکستن سد چاقی و بلغم

چاقی مشکل بسیاری از خانم ها و آقایان می باشد اما آیا می دانستید که چاقی رابطه ی مستقیمی با نوع مزاج شما دارد. در مجله ی آبی قصد داریم به بررسی رابطه چاقی و بلغم بپردازیم. ابتدا  مشخصات مزاج بلغم را شناسایی خواهیم کرد سپس برای درمان چاقی بلغمی راهکارهای مفیدی را ارائه خواهیم کرد

مشخصات بلغمی مزاج ها چیست

بیایید قبل از اینکه درباره ی چاقی و بلغم صحبت کنیم. به معرفی  خصوصیات رفتاری و ظاهری این افراد بپردازیم.

خصوصیات ظاهری

  • بلغمی مزاج ها رنگ پوستشان به روشنی می گراید.
  • رنگ موهایشان روشن است.
  • از نظر قامت کوتاه هستند.
  • مستعد چاقی هستند و عموما از ناحیه ی شکم و پهلو حجم می گیرند.
  • از خوردن میوه ها و سبزیجات امتناع می کنند
  • در عوض غذاهای گوشتی و حیوانی را بیشتر ترجیح می دهند.
  • بعد از خوردن غذا احساس نفخ معده و سنگینی در شکم می کنند
  • عموما از تنگی نفس رنج می برند و قدرت بالا رفتن از پله های زیاد را ندارند
  • کم تحرک هستند و بلافاصله بعد از انجام دادن کارها، خسته می شوند
  • از نظر میزان میل جنسی،  ضعیف هستند

چاقی و بلغم

رفتاری

این افراد فراموشکار هستند

آرام صحبت می کنند و آرام راه می روند

از نظر ارتباط اجتماعی ضعیف هستند

کارها را با احتیاط انجام می دهند

افراد تاثیر پذیری هستند تا تاثیر گذار

درمان چاقی و بلغم چگونه است

رژیم غذایی مخصوص را دنبال کنید

برای درمان چاقی و بلغم می بایست به دنبال تغذیه ای باشید که به کاهش خلط بلغم زا در بدنتان کمک کنید. اینکه بلغم؛ مزاجی سرد و تر میباشد چراغ سبزی است تا شما را به خوراکی های رفع بلغمی راهنمایی کند. بله درست است برای رفع بلغم مصرف غذاهای گرم مزاج برای رفع چاقی تان معجزه می کند. به لیست غذاهای مفید و نیز گرم مزاجی که در مجله ی آبی تهیه کرده ایم توجه فرمایید.

  • میوه ها: آناناس، هویج، توت در همه نوع، خربزه، انگور، بادام، انجیر، پرتقال، خرمالو، سیب
  • سبزیجات: شنبلیله، شوید، مرزه، ریحان، نعناع، بولاغ اوتی، تره، جعفری و گشنیز،‌ کرفس
  • غذاها: بادمجان، قورمه سبزی، قیمه، سبزی پلو، دمپختک، مرصع پلو، شیرین پلو، تاس کباب، آش شله قلم کار،‌ کباب کوبیده، بریانی، فلافل نخود، حلوا،‌ کنگر، نیمرو با تخم مرغ محلی
  • دم نوش ها: نعنا، زنجبیل،‌ چای رویبوس،‌ به لیمو، دارچین، بادرنجبویه، گل گاوزبان،‌ اسطوخودوس، مرزنجوش، چای کوهی یا کهلی اوتی
  • ادویه: دارچین، زردچوبه، زیره، زنجبیل، هل، پودر حبوبات، زردچوبه، زعفران
ورزش کنید

در درمان چاقی و بلغم بعد از اینکه به اصلاح تغذیه تان پرداختید می بایست روزی حداقل ده دقیقه ورزش کردن را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. البته توجه کنید که ورزش های آبی مثل شنا میزان بلغم را در بدنتان افزایش می دهند زیرا حاوی رطوبت  هستند بنابراین انجام دراز نشست و پیاده روی  در رفع شکم حاصل از افزایش بلغم در بدن کمک تان می کند.

کاهش استرس

اگر میخواهید با چاقی بلغمی خداحافظی کنید می بایست به تمام استرس های روزمره تان ” نه ” بگویید. انجام تمرین های یوگا، عبادت یا مراقبه، گوش کردن موزیک و سایر کارهای دیگری که شما را از اشتهای کاذب دور نگه می دارد توصیه میشود. به یاد داشته باشید که نوسانات هورمونی، چاقی، ریزش مو و مشکلات پوستی زیر سر استرس می باشد. پس بهتر است برای کاهش بلغم در بدنتان به بازسازی روان تان نیز بپردازید.

چاقی و بلغم

ترویج عادات مناسب
  • زمستان برای افراد بلغمی مزاج زنگ هشداری است تا بیشتر به تغذیه ی خود توجه کنند. تغذیه ای که اگر یک لحظه غفلت کنند سبب جلو آمدن شکم شان و در نهایت کاهش اعتماد به نفسشان می گردد. در زمستان هوا سرد می شود و از طرفی غلبه ی بلغم بر بدن شدت می گیرد. برای همین مصرف غذاهایی با مزاج گرم توصیه می شود یا اگر خوراکی های طبع سرد می خورید حتما مصلح های کنار آن را نیز در نظر بگیرید.
  • خوابیدن بعد از مصرف غذا، به شدت بر روی جلوی آمدن شکم افراد بلغمی مزاج تاثیر می گذارد. خصوصا اگر این وعده ی غذایی که صرف کرده اید به عنوان ناهار می باشد. چرا که بعد از خوردن ناهار تجمع بلغم در درون بدن افزایش می یابد حال اگر بلافاصله نیز بخوابید به بیشتر شدن میزان بلغم در بدنتان دامن زده اید.
  • به زمان خوردن آب توجه فرمایید به طوری که نوشیدن آب را 20 دقیقه قبل و بعد از غذا خوردن انجام دهید و هرگز در میان خوردن غذا، از نوشیدنی ها استفاده نکنید زیرا سبب افزایش بلغم در بدن می گردد.
بادکش و ماساژ روغن گرم

در طب سنتی برای درمان بلغم و چاقی از بادکش های شکمی استفاده می کنند. با این کار از تجمع بلغم در بدن جلوگیری می گردد. علاوه بر این با استفاده از روغن های گیاهی مرغوب ماساژ درمانی را برای پخش کردن بلغم و نیز دفع آن از طریق ادرار کمک می کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا