به سادگی آب خوردن کاهش وزن بعد از زایمان را تجربه کنید

0 73

کاهش وزن بعد از زایمان چگونه است؟

یک قسمت مهم در کاهش وزن بعد از زایمان، این است که از رژیم غذایی مغذی و خوبی پیروی کنید. این امر به شما کمک می کند تا هم بعد از زایمان، وضع بدنتان بهبود پیدا کند و هم با زندگی جدید به عنوان مادر کنار بیایید. به یاد داشته باشید که در دوران شیردهی به تغذیه سالم بپردازید. ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر اضافه وزن این است که اجازه دهید کمی زمان بگذرد. برای آشنایی با نکات دیگر کاهش وزن بعد از زایمان همراه مجله ی سلامت آبی باشید.

  • هر روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید
  • خوردن غذاهای پر فیبر (مانند جو دوسر ، لوبیا ، عدس ، غلات و دانه ها)
  • رژیم غذایی باید شامل کربوهیدرات و پروتئین باشد
  • غذاهایی که سرشار از چربی و قند هستند ، مانند غذاهای آماده ، محصولات پخته شده ، نوشابه ها ، شیرینی ها و چیپس ، از نظر مواد مغذی ضعیف هستند.
  • در وعده های غذایی به اندازه کافی بخورید (توصیه می شود پرخوری نکنید)
  • وعده های غذایی را به قسمت زیادی تقسیم کنید میتوانید هر سه الی 5 ساعت یکبار تغذیه کنید.

کاهش وزن بعد از زایمان

تاثیر کاهش وزن بعد از زایمان بر شیردهی

 در کاهش وزن بعد از زایمان، به این نکته نیز توجه کنید که هنگام تغذیه با شیر مادر ، بدن شما به انرژی اضافی نیاز دارد. به طور متوسط ​​، هنگامی که شما فقط به نوزاد خود شیر می دهید ، بدن به حدود 500 کالری اضافی در روز نیاز دارد. التبه برخی از این کالری ها می توانند از ذخایر چربی بدن نیز تامین گردند، بنابراین از این روند به عنوان بهانه ای برای خوردن بیشتر استفاده نکنید. برای افزایش کیفیت  شیردهی  فقط کافی است که کمی بیشتر بخورید، اما اطمینان حاصل کنید که کیفیت غذاهایی که میخورید بالا باشد.

راهکارهای لازم برای کاهش وزن بعد از زایمان

برای اینکه کاهش وزن بعد از زایمان را تجربه کنید نیاز نیست تا به سخت ترین راه ها فکر کنید. ما در مجله ی سلامت آبی، سراغ بکرترین راه ها و آسان ترین روش ها برای کاهش وزن بعد از زایمان رفته ایم این راهها عبارتند از:

رژیم نگیرید

چگونه؟ کاهش وزن بدون رژیم شاید عجیب به نظر برسد ، اما بله. هیچ چیز استرس زا تر از “احساس اجبار برای غذا نخوردن” نیست ، پیروی از “رژیم غذایی بسیار سختگیرانه” می تواند اهداف کاهش وزن شما را پس از بارداری به هم بریزد. احساس محرومیت از غذاهای مورد علاقه خودتان از یک طرف، برعهده گرفتن نقش مادری نیز از طرف دیگر میتواند برایتان استرس زا باشد،  و حتی می تواند رژیم سختگیرانه تان را قابل برگشت سازد.

به جای رژیم غذایی ، توصیه می شود:

  • از انواع غذاهای متعادل مانند (سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات ، غلات سبوس دار و غلات کامل ، گوشت ، محصولات لبنی و محصولات طبیعی) استفاده کنید.
  • برای کاهش گرسنگی شدید بین وعده های غذایی می توانید میان وعده های مختلفی را در خانه آماده کنید تا از افزایش گرسنگی جلوگیری کرده و انرژی بدن را در طول روز تامین کنید.

شکر را از رژیم غذایی حذف کنید

همه غذاهای حاوی قند باید دور از دسترس شما باشند. در عوض می توانید از کربوهیدرات های خوب استفاده کنید این کربوهیدرات ها  بر قند خون و سطح هورمون انسولین تاثیر منفی نمی گذارند. کربوهیدراتهای “خوب” آنهایی هستند که قند خون را افزایش نمی دهند. و در عوض، به سوزاندن یا مصرف چربی بدن کمک می کنند.

پرهیز از مصرف چربی های اشباع

از چربی های اشباع ، (سرخ کردنی ها، سوسیس ، روغن پالم و غیره) اجتناب کنید، و در عوض از چربی های سالم مانند روغن زیتون و آجیل استفاده کنید.

کاهش وزن بعد از زایمان

تغذیه ی نوزاد با  شیر مادر

برخی از مطالعات نشان داده اند که تغذیه با شیر مادر کاهش وزن را تسهیل می کند، البته آنچه واضح است این است که تغذیه با شیر مادر همیشه بهترین گزینه برای مادر و نوزاد است، زیرا ایمنی آنها را افزایش می دهد و تعدادی از مزایای مهم دیگر را برای سلامتی و رفاه هر دو فراهم می کند.

نوشیدن آب

بدن شما از بیش از 70 درصد آب تشکیل شده است. نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز از کم آبی بدن جلوگیری می کند. همچنین به پر شدن معده کمک می کند ، بنابراین احساس گرسنگی نمی کنید (کمتر غذا می خورید)  و حتی نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به افزایش متابولیسم کمک کند.

استراحت

هنگامی که خسته هستید، بدن شما کورتیزول و سایر هورمون های استرس را ترشح می کند که می تواند باعث افزایش وزن شود. بنابراین سعی کنید بیشتر و بهتر بخوابید. بهترین راهکار این است که زمان خوابتان را با زمان خواب نوزادتان تنظیم کنید.

درخواست کمک کنید

اگر برای کاهش وزن مشکل دارید، میتوانید از متخصص تغذیه خود کمک بگیرید. متخصص تغذیه می تواند به شما در طراحی یک برنامه غذایی کمک کند که به شما امکان می دهد با خیال راحت و موثر وزن خود را کاهش دهید.