افزایش اشتها مناسب چه افرادی می باشد

0 191

در این مقاله از مجله سلامت آبی می خواهیم به بررسی روش هایی برای افزایش اشتها بپردازیم. همراهی شما از افتخارات ما است.

افزایش اشتها چیست؟

افرادی که دچار کاهش اشتها می شوند می تواند دلایل زیادی داشته باشد. درد، کاهش فعالیت های روزانه، افسردگی و افزایش خستگی از دلایلی هستند که باعث کاهش اشتها در فرد می شود. مغز از طریق ساخت و سازی که در بدن است، اشتهای شما را کنترل می کند. مصرف غذاهایی که مقدار زیادی فیبر و سدیم دارند باعث کاهش یافتن سرعت هضم در بدن می شوند. بنابراین مصرف این نوع غذاها باعث کاهش وزن در شما می شود. برای افزایش اشتها بهتر است از مصرف غذاهایی که دارای فیبر و سدیم زیاد هستند بپرهیزید.

افزایش اشتها
افزایش اشتها

خوردن میان وعده برای افزایش وزن

خوردن میان وعده در طول روز می تواند باعث افزایش انرژی شما شود. خوردن وعده های غذایی زیاد برای افرادی که دچار کاهش اشتها هستند مشکل می باشد این افراد نمی توانند مقدار زیادی غذا در یک وعده غذایی خود میل کنند. افرادی از لاغری خود رنج می برند و به دنبال افزایش وزن هستند باید وعده های غذایی کوچک اما به تعداد زیاد میل کنند. شما باید در کنار وعده های اصلی خود میان وعده میل کنید. میان وعده نمی تواند جایگزین خوبی برای میان وعده های اصلی باشد. خوردن میان وعده بهتر است فاصله زمانی زیادی با وعده اصلی داشته باشد تا باعث افزایش اشتها در شما شود. استفاده از میوه، آجیل، نوشیدنی های سالم و مفید، مواد غذایی که پروتئین زیادی دارند و میوه های خشک شده می توانند گزینه های مناسبی برای میان وعده باشند.

افزودن ادویه و چاشنی به غذا

خوردن بعضی از غذاها موجب کاهش سرعت هضم غذا در معده می شوند و به همین دلیل افراد دچار کاهش وزن می شوند. اضافه کردن بعضی از ادویه ها به غذا موجب افزایش اشتها در شما می شود. رازیانه، نعناع، زنجبیل، فلفل، دارچین، فلفل سیاه و گشنیز نمونه هایی از ادویه و چاشنی هایی هستند که باعث می شوند هضم غذا آسان شود و در نتیجه اشتهای شما افزایش می یابد بنابراین بهتر است در غذاهای خود از این نوع ادویه و چاشنی استفاده کنید. علاوه بر افزایش اشتها مصرف این ادویه ها در غذا باعث عطر و طعم خوب غذا نیز می شوند. برخی دیگر از ادویه ها هستند که موجب تحریک آنزیم های سیستم گوارشی بدن می شوند و تحریک این نوع آنزیم ها باعث افزایش وزن می شوند. از این نوع ادویه ها در چای و دمنوش هم می توان استفاده کرد.

افزایش اشتها
افزایش اشتها

فوایدی که ورزش در افزایش وزن  دارد

ورزش کردن موجب می شود انرژی شما کاهش یابد و ورزش کالری موجود در بدن شما را می سوزاند. بنابراین برای دریافت کالری شما باید غذا میل کنید. ورزش کردن به صورت مداوم موجب افزایش اشتها در شما می شود. ورزش کردن موجب می شود فرایند هایی در بدن شما تغییر کند. برای مثال حس گرسنگی در شما بیشتر می شود، مقدار ترشح هورمون ها تغییر می کند و همچنین موجب عضله سازی در بدن شما می شود. افرادی که از چاقی رنج می برند با ورزش کردن می توانند وزن خود را کم کنند. اما ورزش تنها برای افراد چاق نمی باشد. افرادی که لاغر هستند برای افزایش اشتهای خود ورزش می کنند.

این مطلب را از دست ندهید
فواید استفاده از مکمل های غذایی چیست

نوشیدن مایعات در بین غذا ممنوع

نوشیدن مایعات در بین غذا تاثیراتی در اشتهای شما ایجاد می کند. این کار باعث می شود شما غذای کمتری میل کنید و با گذشت زمان موجب کاهش اشتها در شما می شود. نوشیدن مایعات قبل از وعده غذایی باعث می شود که فرد کالری کمتری از غذا دریافت کند و به همین علت انجام این کار باعث لاغری می شود. استفاده نکردن از نوشیدنی در حین غذا باعث می شود میزان کالری که قرار است شما دریافت کنید  تا 9 درصد کاهش پیدا کند.